Reklamační řád stanovuje postup v případě reklamace vad na zboží dodaného internetovým obchodem alexkpet.cz, objednaného pomocí e-shopu.
-
Kupující je povinen po převzetí zboží, jej neprodleně prohlédnout
-
V případě výskytu vad vedoucích k reklamaci je kupující povinen toto neprodleně oznámit prodávajícímu a uvést přesný přehled všech vad, které na reklamovaném zboží nalezl.
-
Při zjištění rozdílu v množství nebo druhu dodaného zboží a mezi údaji na faktuře (dodacím listě) musí kupující do dvou dnů podat zprávu o vadách prodávajícímu.
-
Oznámení o zjištěných vadách musí být kupujícím oznámeno písemně u prodávajícího, a to v případě nalezení vady okamžitě, v případě rozdílu v množství do dvou dnů. V oznámení musí kupující uvést všechny zjištěné vady, tj. musí uvést o jaké vady se jedná a jak se tyto vady projevují. V písemném oznámení musí kupující uvest i nárok, který v důsledku vad uplatňuje. V případě výskytu vad, které představují podstatné porušení smlouvy o dílo prodávajícím může kupující uplatnit některý z těchto nároků:
-
dodání chybějícího množství zboží
-
odstranění vad
-
přiměřenou slevu z kupní ceny
-
přiměřenou slevu v další objednávce
-
odstoupení od smlouvy
-
-
Písemné oznámení o zjištěných vadách včetně uplatnění svých nároků podle článku 5 tohoto řádu je možné uplatnit v provozovně prodávajícího. Písemné oznámení je také moždé doručit na tuto adresu doporučeně
-
Všechna výše uvedená pravidla pro reklamaci platí pro reklamaci vad daného zboží, za něž prodávající odpovídá ze zákona. K reklamaci je nutné vždy a ve všech případech přiložit kopii daňového dokladu (faktury), jehož vady jsou reklamovány.
-
Práva, která má kupující ze zákona v případě oprávněné reklamace vad zboží, musí kupující uplatnit nejpozději do konce zákonné odpovědnosti.
-
Pokud kupující požaduje v rámci reklamace odstranění vad výměnou za jiné zboží (produkt) nebo odstranění vad opravou či slevou z kupní ceny, je vždy povinen předložit prodávajícímu při reklamaci kompletní zboží v originálním obalu.
-
Prodávající nepřebírá odpovědnost za škody vyplívající z používání produktů, funkčních vlastností a škod z neodborného používaní produktů, stejně jako škod způsobených vnějšími událostmi a nevhodnou manipulací. Na vady tohoto původu se nevztahuje právo reklamace.